Přeskočit na hlavní obsah

Styl mediálních dialogů

HOFFMANNOVÁ J., ČMEJRKOVÁ S.
Běžně 395,00  316,00  vč. DPH
Skladem
 ks

Autor

HOFFMANNOVÁ J., ČMEJRKOVÁ S.
ISBN

978-80-200-2267-7

EAN

9788020022677

Nakladatelství

Academia

Rok vydání

2013

Počet stran

316

Vazba

Brožovaná

Rozměry

148 x 206

Jazyk čeština

Zařazení knihy


Publikace analyzuje televizní a rozhlasové dialogy od krátkých informativních interview po moderování celých vysílacích bloků, od rozhovorů seriózních po zábavné talk show. Zaměřuje se na rozhovory moderátorů s hosty i vzájemné polemiky hostů, dotazy diváků i odpovědi na ně. Sleduje takové interakční strategie, jako je kooperativnost, dosahování souhlasu i akcelerace nesouhlasu, slaďování zájmů i vyhrocování sporu, vyjadřování zdvořilosti i ironizace partnera, jeho popichování, škádlení, zahánění do úzkých a další opakující se postupy jak na straně moderátorů, tak na straně hostů. Hodnotí, jak odlišně se chovají moderátoři v jednotlivých mediálních formátech, jaké dotazy kladou, i jak se hosté odpovědím vyhýbají a mlží. Ukazuje, jak se partneři navzájem přerušují, jak na sebe navazují, jak si skáčou do řeči. Upozorňuje na nápadné jevy textové, gramatické, lexikální i fonetické, a samozřejmě také na užívání spisovné a nespisovné češtiny a na jejich míšení.

Vychází v edici Lingvistika.

Loading...

Nahrávání

Error

Vyhledává se...