Přeskočit na hlavní obsah

Kondice a kognice

Běžně 269,00  242,00  vč. DPH
Skladem
 ks

Autor

EAN

9788076561335

Nakladatelství

Akademie múzických umění

Rok vydání

2025

Vazba

Brožovaná

ISBN

978-80-7656-133-5

Počet stran

224

Rozměry

210 x 148 mm

Jazyk čeština

Zařazení knihy


Kolektivní monografie vymezuje oblast svého výzkumu dvěma průsečíky. Jedním z nich jsou kognitivní přístupy v humanitních vědách – lingvistice, pedagogice a teatrologii. Druhým průsečíkem či ústředním tématem knihy je kondice a její nabývání ve vzdělávacím procesu, a to jak v obecné pedagogice, tak v pedagogice herectví a psychosomatických disciplín. Kondice je zkoumána jako nezbytný psychosomatický aspekt lidského bytí. V popředí zájmu badatelů a badatelek se ocitají témata hry, tvořivosti, svobody, umělecké tvorby, její recepce a pedagogiky. V nových perspektivách je rozvíjen rovněž výzkum psychosomatické disciplíny Dialogické jednání s vnitřním partnerem prof. Ivana Vyskočila. Kniha Kondice a kognice představuje jeden z prvních pokusů o zmapování oblastí kognitivního výzkumu v humanitních vědách v českém prostředí s akcentem na dramatickou kulturu. Monografie obsahuje tyto kapitoly:
Úvod: Historický kontext kognitivních věd (Martina Musilová) / Fascinace sdílením: O vzájemných inspiracích kognitivně-kulturní lingvistiky a dialogického jednání (Jasňa Pacovská) / Nejen „de globulis gaudiensis“: Kognitivnělingvistický pohled na konceptualizaci radosti v češtině a u Ivana Vyskočila (Irena Vaňková) / Tvorba a percepce významu jako víceúrovňový proces: Teorie Mihaila Antoviće v analýze divadelního představení (Šárka Havlíčková Kysová) / Kultivace trojí pozornosti - performerské, divácké a autorské - ve výuce pohybové disciplíny (Mish Rais, Jana Novorytová, Markéta Machková) / Dialogické psaní: Možnosti a meze využívání dialogického jednání při psaní scénářů - pokus o introspekci (Michal Čunderle) / Plavčík to vidí jinak: Reflexe pedagogického experimentu v souvislosti s dialogickým jednáním (Zuzana Jurechová) / Problematika kondice ve sféře středoškolské edukace: neoaristotelský přístup (Vít Zeman) / Endogenní neurální síť a její možné aplikace v kognitivní teatrologii (Marie Adamová) / Původ introspekce: Koevoluce přírody a kultury (Vít Bartoš) / Dokud nám nenarostou nové pupeny (Martina Musilová)

Loading...

Vyhledává se...